Amikor még egy szeptemberi marketinganyagban az év legvártabb filmjeként aposztrofálták a Hogyan tudnék élni nélküled? című, Demjén Ferenc slágereire komponált romantikus vígjátékot, annak ellenére is felhúztuk a szemöldökünket, hogy valóban jelentős sikert vetített előre a produkció előzetesének egymilliót is meghaladó Youtube-megtekintése. Ugyanakkor joggal gondolhattuk, minderre hazánk jelenlegi legnagyobb fiatal sztárja azt mondja majd, hogy fogják meg a sörét, és a szintén év végén mozikban debütált Mi vagyunk Azahriah majd tömeghisztériát kiváltva 2024 egyik, ha nem a legnagyobb közönségsikerét hozza majd el. Azahriah elvégre mégiscsak megtöltötte háromszor a Puskás Arénát, amelyre jelenleg a beat-nemzedék egyetlen előadója sem lenne képes.
Azonban bár úgy tűnt, a 22 éves zenész kezében minden arannyá válik, a vásznakat mégsem sikerült olyan látványosan meghódítania, mint a koncerttermeket. Az eddigi karrierjét bemutató, dokumentum- és játékfilmes elemeket vegyítő alkotás nézőszámai nem nyilvánosak, azt azonban tudni lehet, hogy az első hétvégén több mint harmincezren látták. Ezt követően azonban a hivatalos Facebook-oldal nem kommunikálta az eredményeket, becslések szerint a publikált szám dupláját érhette el azóta, ami igencsak tisztességes eredmény egy hazai produkciótól. Mégis: ez csupán egy és nem három Puskásra elegendő közönséget jelent.
Ezzel szemben Demjén Ferenc és úgy általában véve a musicalek népszerűsége szárnyal, a Hogyan tudnék élni nélküled?-et immáron több mint 420 ezren tekintették meg, az érdeklődés pedig csak lassan apad.
Napok kérdése, hogy megelőzze a Vajna-korszak legnézettebb filmjét, a Kincsemet, amelyre 455 ezren voltak kíváncsiak.
Utóbbit egyébként pont Heredi Gábor rendezte, aki valószínűleg cseppet sem szomorkodik, hogy a lovas kalandfilmjét letaszítja a trónról a zenés vígjáték, hiszen az ugyancsak év végén bemutatott Futni mentemmel megdöntötte a saját rekordját. Az új romantikus komédiára már több mint félmillióan váltottak jegyet, és noha közel két hónapja, egész pontosan november 21-én mutatták be, a filmszínházak olyan sűrűen játsszák, mintha nem lenne holnap; ez még hollywoodi produkciók esetében is igencsak ritkán fordul elő. Mivel a következő szűk egy hónapban nem érkezik nagyszabású amerikai közönségfilm a mozikba,
látszólag semmi sem akadályozhatja meg abban a Futni mentemet, hogy átlépje A miniszter félrelép 663 ezres jegyeladását, ezáltal pedig a rendszerváltás után korszak legnézettebb magyar filmjévé váljon.
Az utóbbi évből még Szimler Bálint debütáló rendezését, a Fekete pontot is ki kell emelni, amelyet több mint 120 ezren tekintettek meg, ami enyhén szólva is rendhagyó egy nem széles rétegeket megszólító alkotás esetében. Még a Testről és lélekről is alig vonzott több embert a 139 ezres nézőjével, noha Enyedi Ildikó művét annak idején Oscarra jelölték, Berlinben pedig Arany Medvét kapott, hogy számos egyéb nemzetközi díjról ne is beszéljünk.
Kiemelt kép: Futni mentem (Forrás: Vertigo Média)