Mélypont érzés (december 5.)
Miklós Ádámot nyilvánvalóan igencsak izgatja a spiritualizmus, hiszen készített korábban filmet arról, miként élik meg a buddhista szerzetesnők a régi hagyományok és a mai modern világ kereszteződését (Dolma lányai), illetve foglalkozott a a tibeti gyógyászattal is, illetve azzal, az milyen viszonyban áll a nyugati orvostudománnyal (Menla hagyatéka). A legfrissebb rendezése első ránézésre igencsak távol áll az előbb említett témáktól, ugyanis a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon debütált Mélypont érzés két drogfüggő felépülésének első másfél évét dokumentálja végig, ugyanakkor az alkotás nem az elvonási tünetekre vagy éppen az ezeket enyhítő gyógyszeres kezelésekre koncentrál, hanem azt mutatja be, hogy a Megálló Csoport Alapítvány mások mellett a hegymászáson keresztül hogyan nyújt lelki mankót a felépülő pácienseknek.
Hogyan tudnék élni nélküled? (december 12.)
Jóval könnyedebb szórakozást kínál Orosz Dénes rendező, aki a Poligamy, a Seveled és a Coming out után újfent egy romantikus vígjátékkal jelentkezik. A két idősíkon játszódó balatoni szerelmet Demjén Ferenc-slágereire komponálva elmesélő Hogyan tudnék élni nélküled? az év egyik legnagyobb közönségsikere is lehet, hiszen a hazai nézők igencsak szeretik a humoros és zenés produkciókat, illetve a film előzetesének megtekintései száma a YouTube-on is jelentés érdeklődést vetít előre. A produkcióban ráadásul olyan fiatal színészek váltják egymást, mint Törőcsik Franciska, Marics Peti, Ember Márk, Kirády Marcell vagy Varga-Járó Sára.
Kiemelt kép: Mélypont érzés (Forrás: Vertigo Média)