Seveled (2019)

Gergő, a csajozógép újságírónak esze ágában sincs megállapodni, amikor azonban a jövője miatt aggódó anyja a halálos ágyán fekszik, a szomszédjában lakó várandós sztriptíztáncosnőt arra kéri, hogy mutatkozzon be neki a barátnőjeként. Az idős asszony azonban a csodával határos módon hirtelen felépül, így a kamupárnak muszáj fenntartania azt a látszatot, hogy együtt vannak. Miután a Poligamy és Coming out rendezőjének, Orosz Dénes romantikus vígjátékáról van szó, nem érdemes csodát várni, de Mészáros Béla és Tenki Réka között tökéletesen működik a kémia, a poénok többsége is ül, a tempó feszes, így ugyan egy igencsak felejthető, de egészen szórakoztató közönségprodukcióként megállja a helyét. 

Drakulics elvtárs (2019)

Bodzsár Márk debütáló rendezéséről, az Isteni műszakról talán nem túlzás kijelenteni, hogy az elmúlt másfél évtized egyik legkiválóbb magyar filmje, olyan tökéletesen vegyítette a végtelen abszurd és éjfekete humort a drámával és az erőszakkal. És nem kevésbé elszállt ötletre épül a Drakulics elvárs is, amelyben egy vámpír (Nagy Zsolt) megjelenik a szocializmusban Budapesten, rögtön fel is kelti az állambiztonság figyelmét, a fura szerzet pedig szerelmi kapcsolatba keveredik egy fiatal elvtársnővel (Walters Lili). És bár az alkotóknak nem sikerül tökéletesen kihasználni a bizarr helyzetben rejlő potenciált, azért bőven akad emlékezetes momentum, a színészek is remekelnek és egyébként sem mindennap láthatunk hazai horror-vígjátékot. 

Joggal gondolhatnánk egyébként, hogy ez az első magyar vámpírfilm, de nem így van. Olyannyira, hogy nálunk készült a világ első Bram Stoker-adaptációja. Lajthay Károly 1921-es rendezését, a Drakula halálát azonban sajnos már soha nem fogjuk látni, a kópiái a második világháború során mind egy szálig elvesztek. 


Zanox – Kockázatok és mellékhatások (2022)

És ha már abszurd vígjáték, akkor nem lehet szó nélkül elmenni a Zanox – Kockázatok és mellékhatások mellett sem, amely az Idétlen időkig koncepcióját gondolja újra, meglehetősen kifordítva azt. A történet főszereplője egy szorongó kamasz, aki kísérleti gyógyszert szed a panaszaira, az érettségi utáni bulin pedig nem sokkal azután, hogy végre leszólítja az osztálytársnőjét, akibe régóta bele van zúgva, a szerelmét megöli egy titokzatos gyilkos. A fiú azonban rájön, hogy ha egy különleges összetételű házipálinkát iszik, akkor visszarepül az időben abba a pillanatba, amikor utoljára bevetette a tablettát – így megpróbálja felgöngyölíteni az ügyet és megakadályozni a lány halálát. Baranyi Gábor Benő első egész estés rendezése elképesztően viccesen, abszurdan és szórakoztatóan használja ki a sok filmben alkalmazott időhurkos formulát, olyan csavarokkal tarkítva, hogy csak kapkodjuk a fejünket. 

Szia, életem (2022)

Az erősen nárcisztikus és nem éppen a jó modoráról ismert egyedül élő íróhoz hirtelen beállít a felesége azzal, hogy néhány hétig vigyázzon a soha nem látott fiára. A férfi hallani sem akar az ötletről, de mégis belekényszerül a helyzetbe, az örökmozgó kölyök pedig nem kevés borsot tör az orra alá, de ha valaki látott már egyetlen hasonló tematikájú hollywoodi produkciót, akkor az első perctől kezdve tudja, végül szent lesz közöttük a béke, az apa szembenéz, majd felülemelkedik a saját gyarló személyiségén. Thuróczy Szabolcs csuklóból hozza a zsémbeskedő figurát, Pásztor-

Várady Mór nagyon tehetséges gyerekszínésznek mutatkozik, a poénok azonban csak nagy ritkán ütnek, a tempó lassú, ellenben a szentimentalizmus olykor túlcsordul, szóval leginkább mosogatás közben, háttértévézésnek tudjuk ajánlani a filmet. Az a veszély ugyanis nem fenyeget, hogy egy-egy vicc hatására kicsúszik a kezünkből a jénai tál. 


Cicaverzum (2023)

Amennyiben a Drakulics elvtárs és a Zanox – Kockázatok és mellékhatások után sem telítődtünk teljesen az abszurd vígjátékokban, akkor a Mióta velem jár című zseniális rövidfilm rendezőjének, Szeleczki Rozáliának az első egész alkotása a segítségünkre siet. A Cicaverzum középpontjában egy harmincas nő áll, aki képtelen megállapodni, ugyanis ahogy megtetszik neki valaki, rögtön hallucinációi támadnak az adott férfi kegyetlen halálával kapcsolatban. Aztán a szomszédba költöző kollégája révén megismer egy macskát, aki képes beszélni hozzá és végül vele alakít ki párkapcsolatot. A Liza, a rókatündér hangulatát idéző vígjáték szürreális alapkoncepciója tálcán kínálná a lehetőséget, hogy kiparodizálja a woke-ot és a szélsőségesen a minden elfogadását hirdető ideológiát, de nem teszi. És nem véletlenül osztotta meg a közönséget, a humora egyeseknek betalál, mások azonban garantáltan a falra fognak mászni tőle. Törőcsik Franciska azonban ragyogó, méltán vehette át az idei Magyar Mozgókép Fesztiválon a legjobb női főszereplőnek járó díjat, mellette olyan színészek tűnnek fel az alkotásban, mint Udvaros Dorottya, Csobot Adél, Alföldi Róbert, a zenészek közül pedig Beton.Hofi, Kiss Tibi és Hundred Sins. 

Orvosok, sportolók és indiánok diadalmaskodtak Veszprémben | Magyar Krónika

A Veszprémi Petőfi Színházban ünnepélyes keretek között június 15-én összesen 22 kategóriában adták át a Magyar Mozgókép díjakat. Az elismerések tekintetébe …

Kiemelt kép: Cicaverzum (Forrás: Fórum Hungary)