A portugál, aki a tokaji bor hírnevét öregbíti

Márkanagykövetként többek között a tokaji borokat képviseli Ana Carvalho Portugáliában. Portóban beszélgetünk a borász szakemberrel, akivel szóba kerülnek a budapesti egyetemista emlékek, a portugál-magyar gasztronómiai párhuzamok, a portói és a tokaji borok előtt álló kihívások és lehetőségek.

Születésed története – erőforrást kínáló könyv készül az élet kezdetéről

Miért tartozik ránk mások szülésélménye? Iszlai Renáta klarinétművész és Csibi Boróka illusztrátor szerint azért, mert erőforrást jelent. Készülő, Születésed története című könyvük célja, hogy minél többen merjék felvállalni a vágyaikat, igényeiket a szülés folyamán és tegyék fel a saját születésükről a kérdéseiket.

Kicsit régi, nagyon kocka, de a miénk 

„Az én házam, az én váram” – e mondás kiválóan rámutat arra, mennyire személyes, egyben milyen erőteljes viszony fűz minket lakhelyünkhöz. Igaz ez akkor is, ha otthonunk éppen egy olyan sátortetős kockaépület, amiből 800 ezer épül Magyarország-szerte. A Ludwig Múzeum Kis magyar kockológia. A modernitás hajlékai a kádár-korszakban című kiállítást ajánljuk.

Barbra Streisand és az állandó rivalizálás nevetségessége Esztergomban 

Mintegy 19 ezer, nagyjából 1300 előadás – ebből 18 ősbemutató, 85 saját, illetve koprodukciós premier – és átlagosan tízezer néző minden egyes szezonban. Számokban így lehet összefoglalni az idén 35 éves Esztergomi Várszínház történetet, amely a jubileumi évben különleges dobásokkal készül.

Piros Ildikó: folyamatosan csak boldogan repültem

Sosem az elismerések motiválták, csak az, hogy a legjobb tudása szerint végezze a hivatását. Az idei Magyar Mozgókép fesztivál életműdíjasa, Piros Ildikó az interjúnkban mások mellett a Szabó Magdához fűződő viszonyáról és arról is beszélt, miként élte meg, hogy nem nyert Oscart az ő főszereplésével is készült Macskajáték.

Athleta Patriae

Nézz a kép mögé! című sorozatunkban híres képzőművészeti alkotások mögötti történetek elevenednek meg előttünk. A mesélő: Bencsik Gábor. A mű ezúttal a Szent László-herma.

Régmúlt nyaraink ikonikus kelléke, a gumimatrac

A hatvanas-hetvenes évek magyar reklámvilága számos kihívással nézett szembe a szocializmus szűrt levegőjében. A nyaralás mint témakör különösen fontos szerepet játszott a reklámokban, hiszen a nyári kikapcsolódás még a szűkre szabott keretek között is a szabadság és a boldogság szimbólumaként mutatta meg magát. A korszak nyári termékeinek egyik főszereplője a gumimatrac volt.

Azt remélték, a gasztrofol feleslegessé teszi a főzést

A hatvanas évek végén új, a szokásos mirelit ételeknél magasabb minőséget képviselő mélyhűtött terméket dobtak piacra: ez volt a gasztrofol. Egyesek arról álmodtak, hogy a jövőben a vendéglátóhelyeken már konyhára sem lesz szükség, mások azt fejtegették, hogy a gasztrofol felszabadítja a nőket.

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A sütikről bővebben az Adatkezelési tájékoztatóban olvashat. Elfogadás esetén jóváhagyja az Adatkezelési tájékoztatót, illetve a sütik használatát.

Adatvédelmi beállítások elmentve!
Adatvédelmi beállítások

Amikor meglátogat egy webhelyet az tárolhat vagy lekérhet információkat a böngészőben, főként sütik formájában. Itt beállíthatja személyes cookie szolgáltatásokat.


A weboldalunk fejlesztése érdekében nyomon követjük a felhasználói adatokat.
  • _ga

A Facebook segítségével nyomon követjük a kapcsolatokat a közösségi médiával.
  • _fbp

A weboldalunk fejlesztése érdekében nyomon követjük a felhasználói adatokat.
  • _ga
  • _ga_M1TCWC2EWM

Összes tiltása
Összes engedélyezése

KRoNIKA.HU Hírlevél

Légy részese a történetnek!