Magyarország egyik vezető sportszergyártója új programmal jelentkezik a fenntarthatóbb fogyasztás érdekében: a cég bevezeti a Buyback, vagyis visszavásárlási szolgáltatását hűségprogramjának tagjai számára. Az új lehetőség keretében
a vállalat saját márkás kerékpárjait, beleértve a gyerek- és felnőtt modelleket (kivéve az elektromos bicikliket), visszavásárolja, majd az üzleteiben felújítva, „második esély” termékkategóriában újraértékesíti.
A folyamat egyszerű: a vásárlók előzetes árkalkulációt kérhetnek egy rövid online felmérés kitöltésével, majd a terméket személyesen leadhatják a legközelebbi Decathlon áruházban, ahol Decathlon ajándékkártya formájában kapják meg a vételárat.
Ez a program egyelőre a cég 24 magyarországi áruházában érhető el, és a tervek szerint idővel más termékkategóriákra is kibővülhet.
A Decathlon ezzel új szereplővé válik a hazai használt kerékpárok piacán, és az újítás illeszkedik a vállalat körkörös üzleti modelljéhez, amelynek célja a kisebb környezeti terhelés. |
A program a családok számára is gazdaságos megoldást kínálhat, hiszen – mint Herczeg Lilla, a Decathlon marketing- és brandigazgatója kiemelte – kétgyermekes családok számára például jelentős kiadás lehet a növésben lévő gyermekek számára mindig új kerékpárt biztosítani. Így
a visszavásárlási lehetőséggel valódi alternatívát kínálhatnak a költségek csökkentésére és a sporteszközök kihasználásának növelésére.
Fotó: Pexels