Hogyan született meg a Körvonal ötlete és hogyan lett az ötletből játék?
Az elmúlt tíz évben több cégnél dolgoztam kreatív vezetőként, ahol én feleltem a teljes arculatért és megjelenésért. Egy ponton azt éreztem, hogy nagyon szeretnék egy terméket, ami a sajátom, mind tartalmilag, mind esztétikailag. A karantén alatt a férjem vett egy angol nyelvű, gyerekeknek szóló beszélgetős kártyajátékot, amivel egyszer játszottunk, aztán felkerült a polcra. A tudatalattimban azonban ott maradhatott, mert később elkezdett foglalkoztatni a gondolat, hogyan lehetne hasonló játékot magyar nyelven is összerakni – felnőtteknek. Nem szerettem volna semmit teljes egészében átvenni, az alapötlet tetszett, de egy teljesen új játékot szerettem volna létrehozni saját kérdésekkel és saját dizájnnal.

Hogyan, milyen szempontok szerint állította össze a kérdéseket?
Olyan témákat írtam össze, amelyek engem is érdekelnének egy beszélgetés során – akkor is, ha a barátaimmal, családommal beszélgetek, és akkor is, ha szinte idegenekkel. Igyekeztem olyan kérdéseket kitalálni, amelyekre érdekes válaszok születhetnek, és azok mentén mélyebb beszélgetések indulhatnak el, hiszen egymás alaposabb megismerése a cél. Végül nyolcvan kérdéssel indult a Körvonal. A fejlesztés elég gyorsan haladt, két és fél hónap alatt készült el a játék. Kétezer darabot nyomtattunk ki első körben, ami akkor elég nagy vállalásnak tűnt. Először Instagramon osztottam meg a játékot, ahonnan aztán nagyon sokan tovább osztották. Az eredeti terv az volt, hogy ha megjönnek a bemutatódarabok, akkor elküldjük influenszereknek, hogy ők is népszerűsítsék, de erre végül nem került sor, mert december 6-án indult a webshop, és egy nappal később már az összes kártya elfogyott, nem maradt egy sem, amit bárkinek kiküldhettünk volna.
Milyen szempontok alapján tervezte meg az arculatot?
Olyan komplex tartalommal rendelkező terméket szerettem volna megalkotni, aminek a csomagolása nincs túlgondolva, túlbonyolítva, mindenki számára érthető. Konkrét terveim voltak a termék külsejével kapcsolatban, azt az üzenetet szerettem volna átadni, hogy az emberek kapcsolódnak, álmodoznak, egyedül és együtt is – mindehhez egy jó hangulatú, minimalista formát képzeltem el.

Miben segít a Körvonal?
Az az általános tapasztalat, hogy segít könnyebben megnyílni. Ha játékos formában kezdünk el komolyabb dolgokról beszélgetni, az olyan nehezebb témákban is el tudunk mélyülni, amiket esetleg már régebben tisztáznunk kellett volna a másik féllel.
Mik voltak az első visszajelzések?
Elképesztő mennyiségű visszajelzés érkezett hamar, és szerencsére mind nagyon pozitív volt. A legtöbb arról szólt, hogy mennyire hiánypótló a játék és mennyit segít a családon belüli kommunikációban.
Mi lehet a siker titka?
Talán pont az egyszerűségében van a titok. Egyszerűnek tűnő kérdések, amiket egy átlagos beszélgetés alkalmával nem biztos, hogy feltennénk a másiknak, de sok fontos választ kapunk általuk. Emellett azt gondolom, hogy az emberek nagyon nehezen nyílnak meg, legalábbis a többség, viszont mindenki szeretne kapcsolódni és megosztani a gondolatait a másikkal. Ehhez adunk egy eszközt az emberek kezébe.

Családok, párok, baráti társaságok mellett pedagógusok, mentálhigiénés szakemberek is alkalmazzák a Körvonalt. Meglepte, hogy szakemberek részéről is igény van rá?
Igen, abszolút meglepett, de nagyon örültem neki. Óriási büszkeség, hogy ennyiféle szakember tartja hasznosnak a kártyáimat és használja őket terápia során. Amikor az első terméket kitaláltam, eszembe sem jutott, hogy ilyen irányokba fog elindulni a használata. Folyamatosan kapjuk a leveleket pszichológusoktól, tanároktól, akik a Körvonal segítségével kerültek közelebb olyanokhoz, akiknél addig sokszor falakba ütköztek.
Ahogy említette, az emberekben nagy az igény a kapcsolódásra, mégis nehezen nyitnak egymás felé. Hogyan segíti egymás mélyebb megismerését, őszinte beszélgetések elindítását a játék?
A Körvonallal játszva, egy kicsit olyan, mintha nem mi kérdeznénk a másikat, hanem a játék. Ez ad egyfajta szabadságot az embereknek, akik nehezebben nyílnak meg és tesznek fel kérdéseket. Nem nekik kell maguktól felhozni egy-egy témát, mégis megkapják rá a választ. A kérdések egyenesek, direktek, nem igazán lehet megkerülni a választ rájuk. Az őszinteség pedig szerintem őszinteséget szül… Ha a másik megnyílt, én is biztonságban érzem magam ahhoz, hogy ugyanígy tegyek.
Megosztana egy-két, az ön számára különösen kedves visszajelzést, történetet arról, hogy kinek miben segített a kártyajáték?
Az egyik különösen megható történet az volt, amikor egy lány megkeresett, és elmesélte, hogy évekig feszült, nehéz volt a kapcsolata az édesanyjával, de utolsó próbálkozás gyanánt megvette neki a Körvonalt karácsonyra. Elkezdtek játszani, beszélgetni, és olyan dolgok kerültek elő, jöttek felszínre, amik után mind a ketten másképp látták egymást, és kibékültek.

A játék egyre népszerűbb a nemzetközi piacon is, milyen jelentős mérföldkövek voltak az ehhez vezető úton?
Az első mérföldkő az volt, amikor a cseh piacon bemutatkoztunk, és mindenféle ismertség nélkül nagy érdeklődésre találtunk. Azóta több országban is megjelentek és mindenhol pozitív fogadtatásban részesültek a termékeink. Rengeteg munkát és erőfeszítést igényel ennyi piacon aktívan és jó minőségben jelen lenni, de igyekszünk. A másik, talán legnagyobb mérföldkő az volt, amikor tavaly szeptemberben megjelentünk egy nagy nevű dizájnkiállításon Párizsban, és rengeteg érdeklődővel és potenciális viszonteladóval kerültünk kapcsolatba, akiknek tetszettek a kártyáink és a vizuális világunk.
Hogyan születtek meg a Körvonal új verziói?
A felnőttverzió után nagyon hamar igény lett a gyerekeknek szóló játékra. Ezt követően pedig mindig jöttek az újabb ötletek. Nincs konkrét koncepcióm, mindig azzal jövök ki, ami éppen eszembe jut, és úgy érzem, lenne rá igény. Egy ponton szerettem volna néhány új terméknek „társasjátékosabb” jelleget adni, ami nem csak beszélgetésre ösztönöz, hanem közös vidám időtöltésre.

Milyen új termékei vannak és kiknek, miben segíthetnek?
Most indult egy teljesen új irányvonal, a Körvonal-pszichológia. A mindennapi életben felmerülő kihívásokhoz és érzelmi helyzetekhez szeretnénk támogatást és iránymutatást nyújtani. Ehhez szeretnék szakemberekkel különböző, nehezebb témákat is érintő tematikus termékeket létrehozni. Első termékünk ezen a vonalon a Terápiás beszélgetések, amit Rácmolnár Lili pszichológussal együtt hoztunk létre, és a napokban jelent meg.
Mik a tervei?
Folyamatosan dolgozom az új termékeken, amelyek egy picit különböznek az eredeti koncepciótól, mégis megmarad a lényeg: a kapcsolódás. Emellett egy újabb országban készülünk bevezetni a Körvonal és a Körvonal Kids fordítását, ami mindig izgalmas dolog. Rengeteg új ötletünk és tervünk van, bízom benne, hogy továbbra is ilyen jó hangulatban és pozitív visszajelzésekkel fogjuk tudni megvalósítani őket.