
A cigányzene mindannyiunk közös kincse
Bartha Ágoston felbecsülhetetlen értékű gramofonlemez-gyűjteményének törzsrészét háború előtti magyar cigányzenés felvételek teszik ki.
A múlt nem holt anyag, nem zárvány, nem a „régen minden jobb volt” rezervátuma. Forrásvidék inkább, ami természete szerint meglepő kalandokra hív. Például megtisztítani az arra érdemes talált tárgyakat, hogy a jelent szolgálják. Arra, hogy okos belátással fordulva felé, ajándékait megtartó hagyománnyá érleljük.
Szöveg: Weisz Teodóra
Fotó: Mátrai Dávid

Bartha Ágoston felbecsülhetetlen értékű gramofonlemez-gyűjteményének törzsrészét háború előtti magyar cigányzenés felvételek teszik ki.

Csermák Gusztáv egy lassan eltűnő szakma képviselője, harmadik generációs kelmefestő és vegytisztító Győrben.

Hogyan lehet egy szakrális kegytárgyat kortárs nyelven újra fogalmazni? A nemzetközi eucharisztikus kongresszus úrmutatóját és szentek ereklyetartóit készítő Lenzsér-Mezei Kata ötvösművésszel beszélgettünk.

„Véletlenül sem az a célunk, hogy valamit, ami elmúlt, szerethetővé tegyünk, hanem hogy rávilágítsunk: régi és új tulajdonképpen kortársak” – vallja Tárkány-Kovács Bálint cimbalomművész, a Tárkány Művek zenekar alapítója.

Kriza János korát megelőzve a népköltészeti alkotások eredeti szövegének lehető legteljesebb megőrzését tűzte ki célul.