Három reklámszakember látogatott el a lörrachi Milka-gyárba, hogy a helyszínen látottak alapján alkossák meg új reklámterveiket. Döbbenten látták, hogy a gyárban a munkások ruhájától a falakon át a csomagolópapírig minden lila. Szabó Sándort, aki az 56-os forradalom után emigrált Magyarországról, mindez leginkább az Újpesti Dózsára emlékeztette, a lila-fehér csapatnak mérkőzésein borult ennyire lilába a lelátó.

A kis küldöttség már visszafelé vonatozott Düsseldorfba, amikor Szabó az ablakon kitekintve legelésző teheneket látott. Legyen egy lila tehén! – mondta, és az ötlet olyan meghökkentő volt, hogy a vezetők eldöntötték: legyen.
Ez a Milka csokik világszerte ismert lila tehenének őstörténete. Az ötletből terv lett, majd nagy tetszést arató, sikeres reklámkampány. Amihez kellett keresni egy tehenet… A magyar reklámgrafikus azt javasolta, bízzák meg a feladattal a Stern egyik fotósát, aki gyönyörű képeket tud készíteni – nőkről. A fotós el is vállalta, majd keresztül-kasul beutazta az Alpokot, mire a Simmental völgyében megtalálta az ideális modellt. A jószágot – szigorú állatorvosi felügyelet mellett – lilára festették, majd megörökítették. Azóta is ő a Milka reklámtehene. A Milkát gyártó Suchard el volt ragadtatva, még szép, hogy a Szabót is foglalkoztató Young&Rubicam ügynökséget bízták meg a kampánnyal.

Mindez 1971-ben történt. Az akkor 37 éves Szabó Sándor Orosházán született, és már gyerekkorában belekóstolt a reklámszakmába. Szó szerint. A helyi török cukrász ugyanis megbízta, hogy ha már ügyesen rajzol, fessen egy 2×3 méteres képet a cukrászdája falára. Egy háremről, mondta a cukrász. A kisfiú utána nézett, mi az a hárem, elkészítette a képet, amiért nagy adag fagylaltot és kis adag kézpénzt kapott az elégedett megbízótól.
Szabó felnőve díszlettervező lett, a szegedi színházban dolgozott, majd az 56-os forradalom idején Angliába emigrált, ahol reklámgrafikát tanult, és lemezborítókat tervezett. Ott ismerkedett meg német feleségével, akivel hamarosan átköltöztek Düsseldorfba. Nem a Milka volt az első „édes” feladata, korábban a Merci kampányán is dolgozott. A nyolcvanas években saját reklámcéget alapított, és egy idő után rendszeresen hazajárt Magyarországra.