Kollégái gyakran mondják önről, hogy Amerikában ünnepelt MUZSIKUS lehetne. Egész Európát bejárta, hogyan lett mégis magyar zenész?
Kedves tőlük, de egyáltalán nem biztos, hogy így lenne. Valójában sohasem hajtottam túlságosan ezt a dolgot. És egyáltalán nem biztos, hogy boldogabb lennék multimilliomos sztárzenészként, mint most. A nyugalmat mindig fontosabbnak tartottam a sikernél. Ám hogy válaszoljak a kérdésre, Magyarországra úgy kerültem, hogy miután újra egyedül zenéltem, megismerkedtem Podlovics Péterrel, aki akkor a Palermo Boogie Gangnek volt a menedzsere, és egyre többször hívott, hogy szerepeljek a koncertjeiken és a lemezeiken. Így ismertem meg Kepes Robit, Nagy Szabolcsot, akikkel később a Ripoff Raskolnikov Bandet alapítottuk. Az pedig úgy jött létre, hogy 2005-ben volt egy nagy cezúra az életemben, ugyanis véget ért egy hosszú párkapcsolatom. A zenészeknél az ilyesmi azért tud segíteni a kreativitáson. A következő évben rengeteg dalt írtam, és úgy éreztem, jó lenne felvenni. Ezért felkértem azokat a magyar zenészeket, akiket jól ismertem, hogy a lemez erejéig szálljanak be. Aztán olyan jól éreztük magunkat együtt, hogy koncertezni kezdtünk.
Ez az Everything is Temporary című lemez. Ennek az alapélménye tehát a szakítás?
Jó pár dal szól erről, igen, de nem csak a dalok miatt mondtam. Talán szükségem volt erre az élményre akkor, hogy új irányba lökjön. Egyfajta újrakezdés ötvenéves fejjel.
Ezek a valós fájdalmak kellenek a blueszenéhez?
Szerintem a blues inkább a gyógyszer a fájdalomra. Mint minden népzene. Talán nem véletlen, hogy az igazi jó népzenék ott keletkeznek, ahol az embereknek nincs túl jó sorsuk: a feketéknél, a cigányoknál…
Ha beírom a nevét a keresőbe, az első találat az Azt gondoltam, eső esik című magyar népdal feldolgozása, ami meglepő egy német anyanyelvű, angolul éneklő blueszenész esetében. Mi érintette meg ebben a dalban és a magyar népzenében?
Ha egy szóval kellene válaszolnom, azt mondanám: a Muzsikás. Fiatalkorom óta érdeklődöm a világ népzenéi iránt. Amikor Magyarországra jöttem, kérdeztem egy barátomat, milyen itteni népzenét tudna ajánlani. Ő meg a Muzsikás Nem arról hajnallik, amerről hajnallott… című albumát ajánlotta. Azóta ez az egyik leggyakrabban hallgatott lemezem. A világ egyik legjobb folkalbuma szerintem. Ezen szerepel ez a dal, amit a paksi bluesfesztiválon játszottam először, mert a szervező megkért, hogy ha már úgyis itt élek, énekeljek egyet magyarul is. Erről készült az a bizonyos YouTube-felvétel. Azóta is sokszor kérik, hogy játsszam koncerten, néha el is éneklem, de az az igazság, hogy ez akkor egyetlenegyszer sikerült jól. Akkor volt valami különös mágiája ott a templomban, amit magam sem értek, miért volt, de volt.