„Az elképesztő technikai tudással párosuló improvizációk. Az, ahogy a népzenét a saját képére formálta, de úgy, hogy attól az eredetisége, az autentikussága megmaradt. Úgy értelmezte át a „parasztzenét”, hogy közben mégis a forrás közvetlen közelében járt. (…) Művészetének egyik legfontosabb üzenete talán az, hogy megmutatja, mennyire élő és használható a hagyomány. Hogy mindez nem vitrinbe való, nem múzeumok félhomályába és szakkönyvek lábjegyzetei közé. Dresch zenéje a magyar népzene örök aktualitásának ékes bizonyítéka.”

– írta munkatársunk, Győrffy Ákos Dresch Mihály egyel korábbi, Ongaku című lemezéről majd kiemelte azt is: a művész zsigerből, ösztönösen, lelkének legmélyéből érzi a magyar zenét, és ugyanilyen intenzitással van otthon a jazzben is.

Mindez a Dresch Vonós Quartet a Fonónál nemrég megjelent új albumáról, a Reptetőről is elmondható, amelyet Dresch Mihály ugyanabban a felállásban vett, fel mint az említett 2020-as korongját: ő maga basszus klarinéton, fuhunon, furulyán és szoprán szaxofonon játszik, Csoóri Sándor brácsázik, tamburázik, Bognár András bőgőzik, a cimbalomnál pedig Zimber Ferencet hallhatjuk.

A Dresch Vonós Quartet Reptető című albumának borítója

A kiadvány fizikai formában is megvásárolható, később a Fonó 30. jubileumi vinyl sorozatában is megjelenik, de elérhető a jól ismert zenei streamingfelületeken is.

Kiemelt kép: Dresch Mihály. Fotó: MTI/Cseke Csilla