A 2025-ben 15. évfordulóját ünneplő Anima Musicae Kamarazenekar ebben az évadban rendkívüli koncertekkel örvendeztette meg a közönséget. A Grandioso-sorozat keretében világhírű művészekkel léptek színpadra, így novemberben Alexandra Troussova és Kirill Troussov, majd Alexander Sitkovetsky és Maxim Rysanov varázsolták el a hallgatóságot. Az évad méltó lezárásaként április 12-én két magyar klasszikuszenei kiválóság, Baráti Kristóf és Kelemen Barnabás érkezik a Zeneakadémiára.

A koncert Kodály Zoltán egyik legismertebb művével, a Galántai táncokkal kezdődik Kelemen Barnabás vezényletével. Az 1933-ban komponált darab Kodály gyermekkorának emlékét idézi meg, és a XIX. századi magyar verbunkos zene hangulatát kelti életre.

A jelenlét ereje | Magyar Krónika

„Az egyik első róla őrzött képem, ahogyan a kicsiket tanítja, aztán persze meghatározó pillanat volt, amikor neki köszönhetően én is elkezdtem hegedülni” – meséli édesanyjáról Baráti Kristóf hegedűművész.

Ezután a kortárs zene egyik kiemelkedő alkotása, Arvo Pärt: Tabula Rasa című műve szólal meg, amely két hegedűre, vonószenekarra és preparált zongorára íródott. Az 1977-ben keletkezett kompozíció a szerző egyik legnagyobb sikerdarabja, amelyet eredetileg Gidon Kremer és Tatjana Grindenko számára írt.

A szünet után egy különleges, ritkán hallható mű következik: Gustav Holst kettősversenye, amelynek magyar vonatkozása is van. A darabot a híres Hubay-növendék testvérpár, Arányi Jelly és Adila Fachiri számára komponálta a szerző, miután Londonban hallotta őket Bach d-moll kettősversenyében.

A koncert zárásaként a közönség Beethoven I. C-dúr szimfóniáját hallhatja Baráti Kristóf vezényletével. Ez az 1800-ban bemutatott mű hűen követi Haydn és Mozart hagyományait, mégis a zeneszerző egyéni stílusának kibontakozását mutatja.