Általános Szerződési Feltételek
Hatályos 2024. október 25. napjától
Általános rendelkezések
A jelen általános szerződési feltételek (továbbiakban: „ÁSZF”) a BL Nonprofit Kft. (székhely: 1067 Budapest, Eötvös utca 24. I. emelet 16. ajtó; elektronikus levelezési címe: blpress@blpress.hu; a továbbiakban „Kiadó”) kiadásában megjelenő Magyar Krónika, Hungarian Conservative és Hungarian Review (továbbiakban „Kiadvány”) elnevezésű magazinok, mint nyomtatott sajtótermékek egyszeri vásárlásának vagy éves előfizetésének, és ezeknek, valamint a Kiadó által forgalmazott könyvek távollévők közötti – a www.blshop.hu weboldalon történő – értékesítésének módját határozza meg.
1.1 Az ÁSZF hatálya
Jelen ÁSZF az alábbi tevékenységekre terjed ki:
Előfizetés/egyedi vásárlás ajánlására,
Előfizetésre/egyedi vásárlásra vonatkozó ajánlat elfogadására,
Előfizetési Díjak/vételár beszedésére,
a Kiadvány saját vagy közreműködők, illetve terjesztési hálózat igénybevételével történő kiszállítására, terjesztésére,
az Előfizetői/vásárlói bejelentések, észrevételek, panaszok, fogyasztói jogok kezelésére.
A Kiadó a jelen ÁSZF-t mindenki számára elérhetően közzéteszi nyomtatott formában a Kiadó mindenkori székhelyén, valamint elektronikus formában a www.blshop.hu weboldalon (továbbiakban: a „Weboldal”), továbbá a https://kronika.hu/ , https://www.hungarianconservative.com/ , http://www.hungarianreview.com/ webhelyeken.
Jelen ÁSZF a fentiekben megjelölt időponttól határozatlan ideig van hatályban.
1.2 Fogalom-meghatározások
Előfizető és/vagy fogyasztó: olyan természetes vagy jogi személy, aki vagy amely a Kiadóval a Kiadvány, vagy egyéb termék megrendelésére/megvásárlására vonatkozó szerződéses viszonyban áll.
Kiadó: a BL Nonprofit Kft., aki az Előfizetővel létrejövő előfizetői/adásvételi jogviszony keretében a Kiadványt vagy egyéb terméket ellenérték fejében az Előfizető által megadott kézbesítési címre szállítja (kézbesítés), és annak tulajdonjogát az Előfizetőre, illetve az általa meghatározott más személyre – a címzettre – átruházza.
Előfizetés: az előfizetői jogviszony létrehozására irányuló, az Előfizető által a Kiadó Kiadványára vonatkozóan leadott, a szolgáltatás teljesítéséhez szükséges adatokat tartalmazó megrendelés (ajánlat) Kiadó általi elfogadásával határozott időre létrejövő szerződéses jogviszony, amelynek tárgya az Előfizetési Díj megfizetése ellenében a Kiadvány Előfizető vagy az Előfizető által meghatározott más személy (címzett) részére történő kézbesítésével a Kiadvány tulajdonjogának az Előfizetőre, illetve az Előfizető által meghatározott más személy (címzett) részére történő átruházása..
Előfizetési díj: a Weboldalon közzétett, mindenkor érvényes, forintban és/vagy devizában meghatározott összegű díj, melyet az Előfizető a Kiadó részére az előfizetési időszakra köteles megfizetni az Előfizetés alapján az előfizetői szolgáltatásért, illetve a Kiadvány Kézbesítési Címre történő szállításának és tulajdonjogának Előfizetőre (címzettre) történő átruházása ellenértékeként.
Kézbesítési cím: az a név és címadat, ahová az Előfizetés teljesítéseként a Kiadványt a Kiadó kézbesíteni, leszállítani köteles. A Kiadó a Kiadvány Kézbesítési Címre történő kiszállítását főszabályként az 1. sz. mellékletben meghatározott közreműködők igénybevételével végzi.
Egyéb termék: a Kiadó által forgalmazott további termékek (például könyvek).
A szolgáltatás igénybevételének menete
Az Előfizetés/vásárlás a Weboldalon keresztül vehető igénybe, előzetes regisztráció nélkül, az Előfizetéshez/vásárláshoz szükséges adatok megadásával. Az Előfizetés megtörténtével az Előfizető és a Kiadó között meghatározott időszakra és Kiadványra szóló, meghatározott időszakonként teljesítendő adásvételi jogviszony jön létre.
A rendelés menete
I. A kosár használata és a megrendelés összeállítása
II. Az adatbeviteli hibák ellenőrzésének és javításának módja
III. Fizetési és szállítási módok
IV. Az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) elfogadása
V. A megrendelés elküldése
VI. A megrendelés visszaigazolása
VII. A megrendelés feldolgozása és teljesítése
A Kiadó részletesen feltünteti a termék lényeges tulajdonságait, különösen a nevét, leírását és a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságtól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.
I. A kosár használata és a megrendelés összeállítása
A fogyasztó a webshop termékei közül vásárolhat. A kiválasztott termék részletes adatai megtekinthetőek az adott termékre kattintást követően. Vásárlási szándék esetén a „Kosárba teszem” gomb megnyomásával történik a kiválasztott termék virtuális kosárba helyezése.
A kosár tartalma a vásárlás közben bármikor megtekinthető, az aktuális vásárlási összeg megjelenítésével a szállítási költség nélkül. A szállítási költség vásárlási összeghez adása a termékek kiválasztása után, a szállítási információk megadásával történik. Az online rendszer automatikusan megjeleníti a szállítási költséget a végösszegben. A rendelés végösszege és egyéb adatai a vásárlás végeztével egy összesítő oldalon ismét leellenőrizhetővé válnak a Fogyasztó számára.
A vásárlás befejezése után elektronikus számlát kap a fogyasztó az általa megadott elektronikus értesítési címre.
II. Az adatbeviteli hibák ellenőrzésének és javításának módja
Az adatbeviteli hibák kijavítására az Előfizetőnek/fogyasztónak a vásárlás folyamata alatt bármikor lehetősége van, különösen a vásárlás befejezésével áttekinthetővé váló összesített adatok leellenőrzésekor.
Az Előfizetőnek/fogyasztónak felelőssége, hogy a megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, mivel a megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. A megrendelésével a Előfizető/fogyasztó tudomásul veszi, hogy a Kiadó jogosult a hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét Előfizetőre/fogyasztóra hárítani. A Kiadó a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja.
III. Fizetési és szállítási módok
Fizetés
A Weboldalon feltüntetett árak a mindenkori általános forgalmi adót tartalmazzák, amelyek a Weboldalon forint és euró összegben is feltüntetésre kerülnek.
Éves előfizetés esetén a lapszámok kiszállításának és minden más költségnek a díját az Előfizetés díja teljes mértékben tartalmazza, míg a nem éves előfizetések – egyedi Kiadványok – megrendelése esetén a szállítási díj a jelen ÁSZF 1. számú mellékletében foglaltak szerint kerül meghatározásra.
Az Előfizetési díjakat a Kiadó vagy közreműködője szedi be, amely beszedés az alábbi módon történhet:
pénzintézet/online fizetési Kiadó által üzemeltetett internetes fizetési oldalon (tranzakciós oldalon) keresztül a tranzakciós oldal által elfogadott bankkártyák segítségével (bankkártyás fizetés),
bankszámláról történő, előre utalással (az Előfizető az előre utalás adatainak Kiadó általi közlését követő 7 naptári napon belül köteles az Előfizetési díjat megfizetni, ellenben vételi ajánlata érvényességét veszti).
A sikeres bankkártyás fizetésről a Weboldal rendszere azonnal, míg az előre utalás sikerességéről a Kiadó 4 munkanapon belül értesíti az Előfizetőt.
A Kiadvány kézbesítése/kiszállítása
A Kiadó a kifizetett Kiadványt közvetlenül vagy közreműködő terjesztő hálózat(ok)on keresztül juttatja el az Előfizető által megadott Kézbesítési címre.
A Kiadvány kiszállítására a Kiadó által megbízott szállítmányozó, valamint a Magyar Posta Zrt. által van jogszerű lehetőség, kivéve Előfizetés esetén, amikor a megbízott szállítmányozó szállítja a kézbesítési címre a Kiadványt.
A kézbesítés helye
Az Előfizető Kézbesítési címe, illetve az ott megjelölt helyen felszerelt olyan levélszekrény, amely alkalmas a Kiadvány biztonságos és sérülésmentes elhelyezésére oly módon, hogy ahhoz jogosulatlan személy ne férjen hozzá.
Biztonságos levélszekrény hiányában a terjesztett Kiadványok kézbesíthetetlenségéből eredő károkért a Kiadó felelősséget nem tud vállalni.
A kézbesítési határidők
A kézbesítési határidők a Közreműködők és terjesztési hálózat kapacitása függvényében változ(hat)nak, de a Kiadó legkésőbb a megrendeléstől vagy meglévő előfizetés estén az új lapszám megjelenésétől számított 10 munkanapig vállalja a Kiadvány Előfizető részére történő kézbesítését (illetve annak megkísérlését).
A Kiadó kizárja felelősségét az előfizetéskor közzétett kézbesítési határidő be nem tartásáért, amennyiben annak oka általános vis major. A felelősség kizárást az Előfizető tudomásul veszi és elfogadja.
Bejelentések, észrevételek, információ kérés kezelése
A kézbesítéssel kapcsolatban felmerült bármilyen észrevételt, kérést, bejelentést az Előfizető a Kiadó felé teheti meg. Ennek lehetőségei: személyesen vagy telefonon, valamint levélben vagy e-mailben.
IV. Az Általános Szerződési Feltételek elfogadása
A vásárlás során a fogyasztó, amennyiben a Weboldal szolgáltatásait kívánja igénybe venni, köteles elfogadni jelen ÁSZF feltételeit, amit a megrendelés megküldéséről szóló űrlapon található jelölő négyzet kiválasztásával tehet meg. Az ÁSZF feltételeinek elfogadása esetén a jelen ÁSZF szerinti szerződés jön létre – megrendelés esetén – a Kiadó és a fogyasztó között.
Ha a fogyasztó az ÁSZF feltételeit nem fogadja el, akkor nem veheti igénybe a Weboldal szolgáltatásait és nem küldhet megrendelést sem.
Az ÁSZF elfogadásával létrejövő szerződés a Fogyasztó regisztrációjának törlésével szűnik meg.
A szerződés nyelve magyar. A szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek.
V. A megrendelés elküldése
A kosár tartalmának és összegének ellenőrzése, valamint az átvételi és fizetési mód kiválasztása után a „Megrendelés” gomb megnyomása után kerül véglegesítésre a megrendelés, és ezután továbbítja a rendszer a megrendelést a Kiadó felé.
A Weboldalban közölt árak és információk nem minősülnek ajánlattételi felhívásnak, így az Előfizető/fogyasztó megrendelésének elküldése még nem, csak a Kiadó visszaigazolása eredményezi a Kiadó és Előfizető/fogyasztó között szerződés megkötését.
Az Előfizető/vásárló a Weboldalon keresztül történő megrendelésének elküldésével tudomásul veszi és elfogadja jelen ÁSZF-t.
A Kiadó tájékoztatja a természetes személy Előfizetőket/vásárlókat, hogy ha az Előfizető/vásárló kifizeti vagy vállalja, hogy kifizeti az áru vagy szolgáltatás ellenértékét, akkor fogyasztóvédelmi jogok illetik meg.
VI. A megrendelés visszaigazolása
A Kiadó köteles a Fogyasztó megrendelésének megérkezését a Fogyasztó felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás a Fogyasztó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül a Fogyasztóhoz nem érkezik meg, Fogyasztó mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól. Megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Kiadóhoz, illetve az Fogyasztóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik.
A feltételek hiánytalan teljesülése mellett, ha Fogyasztó megrendelést küld a Webáruház oldalain, és a Kiadó a megrendelést e-mailben visszaigazolja, szerződés jön létre Fogyasztó és Kiadó között.
VII. A megrendelés feldolgozása és teljesítése
A megrendelések feldolgozása a megrendelések beérkezésének napján kerül feldolgozásra, amennyiben a megrendelés munkanapon történik. Ha a megrendelés hétvégére vagy munkaszüneti napra esik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra.
A Webáruház azonnali értesítést küld a Fogyasztónak a rendelés felvételének megtörténtéről. Ezen értesítés nem minősül szerződéskötésnek Kiadó és Fogyasztó között. Amennyiben a megrendelést a Kiadó feldolgozta és a teljesítést elvállalja, erről visszaigazolást küld a Fogyasztónak, mely már szerződéskötésnek minősül.
Ha Kiadó a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Fogyasztót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Fogyasztó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb tizennégy (14) napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Kiadót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.
Fogyasztó a megrendelés tárgyában Kiadóval kötött szerződése – a jogszabály alapján fennálló elállási jog gyakorlásának hiányában – a teljesítéssel szűnik meg. A Kiadó a fogyasztó megrendelését a jelen ÁSZF III. pontjában foglalt módokon és határidőn belül teljesíti.
3. Az Előfizetés tartalma
A Kiadó az Előfizetés alapján az Előfizetési Díj előre történő megfizetése ellenében a Kiadványt a Kézbesítési Címre szállítja és azok tulajdonjogát posta- vagy egyéb gyűjtőládába történő, illetve személyes birtokbaadással az Előfizetőre átruházza.
Előfizetői fiók: A Kiadó a Weboldalon az Előfizetők részére az Előfizetés időszaka alatt külön fiókot tart fenn, ahol az Előfizetők ellenőrizni tudják az Előfizetés tartalmát, időszakát, valamint módosítani tudják szállítási és számlázási adataikat, a fizetési szolgáltatón keresztül a megadott bankkártya adataikat, továbbá le tudják mondani az Előfizetésüket vagy azok megújulását, egyben új Előfizetéseket tudnak hozzáadni.
Előfizetési időszak: Eltérő megállapodás hiányában az előfizetési időszak azon a munkanapon kezdődik, amikor a Kiadó visszaigazolja az előfizetés megtörténtét, és ettől a munkanaptól számított 12 hónapig tart. Eltérő megállapodás hiányában a Kiadó az Előfizetési Díj megfizetésének napján kiadott, időszaki Kiadvány példányát küldi meg elsőként az adott Előfizetés keretében. Egy előfizetési időszak (12 hónap) négy kiadványt (lapszámot) tartalmaz, amely az Előfizető eltérő rendelkezése nélkül az Előfizetési időszak 12. hónapjának utolsó napján automatikusan meghosszabbodik újabb 12 hónapos időszakra.
A Kiadó a számlát legkésőbb az ajánlat elfogadását (szerződés létrejöttét) követő 3. munkanapig kiállítja és ezt követően eljuttatja az Előfizetőhöz.
Az Előfizetéshez szükséges adatok
természetes személy általi Előfizetés esetében: Előfizető neve, számlázási cím, kézbesítési cím (település, utca, házszám, emelet, ajtó, irányítószám), telefonszám, e-mail cím, fizetés módja.
jogi személy általi Előfizetés esetén: Előfizető Cég neve, számlázási cím, kézbesítési cím (település, utca, házszám, emelet, ajtó, irányítószám), levelezési cím, telefonszám, e-mail cím, adószám, fizetés módja.
ajándékozott részére történő vásárlás esetén a fentieken kívül a megajándékozott teljes neve, kézbesítési cím (település, utca, házszám, emelet, ajtó, irányítószám), telefonszám, e-mail cím.
4. A Kiadó és az Előfizető közötti jogviszony módosítása, megszűnése
Az Előfizetés módosítása
A Kiadó és Előfizető között létrejött előfizetői jogviszony módosítására az alábbi esetekben kerülhet sor:
Előfizető adataiban (név, cím [számlázási, levelezési, kézbesítési] stb.) történő változás esetén,
Előfizetés adataiban (árváltozás, fizetési mód, periodika stb.) történő változás esetén.
Az Előfizető adatainak változása esetén az Előfizető nevében vagy címében, illetve a Kézbesítési címben történő változást a Weboldalon elérhető fiókon keresztül kell az Előfizetőnek átvezetnie legalább 15 munkanappal a következő Kiadvány kézbesítését megelőzően. Ennek elmaradásából, késedelméből eredő kárért a Kiadó nem vállal felelősséget.
A Kiadó a Kiadvány Előfizetési Díjait jogosult egyoldalúan módosítani. Az Előfizetési Díjak változása esetén a Kiadó:
közzéteszi a Weboldalon,
Előfizetési Díj emelése esetén a már kiszámlázott díjakra – feltéve, hogy a számla szerinti fizetési határidő utolsó napjáig az Előfizetési Díj megfizetésére sor kerül – a változást nem érvényesíti, a díjkülönbözetet nem szedi be,
Előfizetési Díj csökkenése esetén, amennyiben az Előfizető másként nem rendelkezik, a Kiadó a következő időszak Előfizetési Díjába a különbözetet beszámítja. Az Előfizető írásos kérelmére a különbözetet a Kiadó az Előfizetőnek visszafizeti.
Az előfizetői jogviszony megszűnése
A Kiadó és Előfizető között létrejött előfizetői jogviszony az alábbi esetekben szűnik meg:
ha az Előfizető a Kiadvány esedékes Előfizetési Díját határidőn belül nem egyenlíti ki vagy automatikus meghosszabbítás esetén az általa megadott bankkártyán történő terhelés három egymást követő alkalommal is meghiúsul,
az Előfizető az Előfizetését a Weboldalon elérhető fiókján keresztül lemondja,
jogszabály így rendelkezik,
a Kiadvány terjesztésből történt kivonásával, vagy
a Kiadó jogutód nélküli megszűnésével.
Az Előfizetés lemondása esetén a lemondás közlésétől számított 14 naptári napon belül az Előfizető részére az Előfizetés azon része visszatérítésre kerül, amely időszak alatt az Előfizető részére Kiadvány kézbesítése nem került megkísérlésre (ha egy negyedéves kiadvány már megjelent és a Kiadó azt az Előfizető részére megpróbálta kézbesíteni, akkor ennek díja az Előfizető részére nem téríthető vissza, viszont amennyiben az Előfizető az Előfizetését a soron következő Kiadvány kiadása előtt mondja le, akkor a soron következő Kiadvány díja az Előfizető részére visszatérítésre kerül).
5. Panaszkezelés és a fogyasztót megillető elállási jog
5.1. Reklamáció, panasz kezelése
A Kiadó az Előfizetőkkel való kapcsolattartásra és a reklamációk, panaszok kezelésére, ügyintézésére ügyfélszolgálatot tart fenn. A reklamáló/panaszos a reklamáció/panasz kivizsgálása érdekében köteles megadni az Előfizetés azonosításához szükséges, az ügyfélszolgálat által kért adatokat (Előfizető neve, címe, a Kiadvány megjelölése, előfizetési időszak, vagy előfizető kódja, számlaszám).
Amennyiben a kiszállított Kiadvány hibás vagy a kézbesítése nem történt meg, akkor a pótlási vagy díj visszatérítési igényének jelzésére postai úton írásban vagy az Előfizető által megadott e-mail címről a blpress@blpress.hu e-mail címre küldött e-maillel kerülhet sor. Az Előfizetési díj esetleges visszatérítésére vagy a Kiadvány pótlására annak jelzésétől számított 14 napon belül kerül sor.
Az Előfizetéssel kapcsolatban felmerült bármilyen észrevételt, panaszt (Kiadvány színvonala, kézbesítés színvonala, Kiadvány kézbesítésének elmaradása stb.) jelezni postai úton írásban vagy az Előfizető által megadott e-mail címről a blpress@blpress.hu e-mail címre küldött e-mail útján lehet.
Amennyiben a Kiadó ügyfélszolgálatához panaszbejelentés vagy reklamáció érkezik, akkor a Kiadó a panaszt/reklamációt a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően kezeli és az alábbiak szerint jár el:
A szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, szükség szerint orvosolja. A panasz/reklamáció kezelés módját előzetesen ismerteti, ahhoz az előzetes hozzájárulást beszerzi. Ha a panaszos/reklamáló a panasz/reklamáció kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Kiadó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát a panaszosnak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg, de legkésőbb 30 napon belül megküldi. A telefonon közölt panaszt a Kiadó egyedi azonosítószámmal látja el.
A panaszról/reklamációról felvett adatok rögzítésre kerülnek, amely alapján azonosítható a:
panaszos/reklamáló neve, lakcíme,
panasz/reklamáció előterjesztésének helye, ideje, módja,
panasz/reklamáció részletes leírása,
Kiadó nyilatkozata a panasszal/reklamációval kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
a panaszt rögzítő személy.
A Kiadó a panaszra/reklamációra vonatkozó adatokat öt évig őrzi meg, és azt az ellenőrző hatóságnak kérésre bemutatja.
A reklamációs ügyfélszolgálat elérhetőségei
A Kiadónál történt Előfizetéssel és befizetéssel kapcsolatos reklamációk megtehetők:
Kiadónál telefonon a +36 70 627 9086 előfizetői telefonszámon, hétfőtől csütörtökig 10:00 és 15:00 óra között;
Kiadónak a székhelyére címzett levélben
Előfizetőnek a Kiadó felé korábban megadott e-mail címéről a blpress@blpress.hu címre küldött e-mail útján.
A vizsgálat eredményéről igény szerint az Előfizető tájékoztatást kap. A Kiadó reklamációs ügyfélszolgálatához bejelentett valamennyi reklamáció legkésőbb 30 napon belül kivizsgálásra és a panaszos a kivizsgálás eredményéről való tájékoztatásra kerül.
5.2. Fogyasztóvédelmi hatóság(ok)
A Kiadó és a fogyasztó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. Ennek hiányában a fogyasztó fordulhat a következőkhöz:
Budapesti Békéltető Testület
1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. emelet 110.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Telefon: 06 1 488 21 31
Fogyasztóvédelmi ügyekben elsőfokon eljáró szerv: Kormányhivatal
https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag
Európai Fogyasztói Központ online felülete
5.3. Elállási jog és annak gyakorlása
A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát Előfizetés esetén az első időszaki kiadvány, míg egyedi Kiadvány rendelése esetén az Előfizető által megjelölt fuvarozótól az Előfizető vagy általa meghatalmazott, harmadik személy általi átvételének napjától számított 14 naptári napon belül jogosult gyakorolni (megrendelésétől). E rendelkezés nem érinti a fogyasztó azon jogát, hogy ezen elállási jogát a szerződés megkötésének (Előfizetési díj kifizetésének) és az áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja. Az áru átvételét követő 14 naptári napon belüli elállási jog gyakorlása esetén a visszaszállítás díját a fogyasztó köteles viselni.
A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát az előző bekezdés szerint számított 14 naptári napon belül gyakorolhatja azáltal, hogy ezen nyilatkozatát e határidőn belül elküldi (postára adja). E határidő megtartásának bizonyítása a fogyasztó érdekkörébe esik.
A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát a Kiadó székhelyére címzett postai úton vagy a Kiadó e-mail címére (blpress@blpress.hu) küldött elektronikus levelében küldött egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja. A fogyasztó ezen jogának gyakorlásáról szóló tudomásulvételt a Kiadó a fogyasztóval haladéktalanul közölni köteles.
A fogyasztó az egyedi megrendelés vagy az Előfizetés részét képező első Kiadvány Előfizető vagy általa meghatalmazott, harmadik személy általi átvételének (kézbesítés) napjától számított 14 naptári napon túl elállási jogát elveszíti.
Az Előfizető/fogyasztó kellékszavatossági, termékszavatossági és jótállási jogairól, valamint ezek érvényesíthetőségének módjáról szóló tájékoztatót a jelen ÁSZF 2. számú melléklete tartalmazza.
6. A felelősség korlátozása
A Kiadó a Webshopján történő vásárlással feltételezi az Előfizető/fogyasztó részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a lehetséges hibákra.
A Kiadó nem vállal felelősséget az alábbiakban felsorolt, meghiúsulást eredményező okokra:
– bármilyen működési hiba az internetes hálózatban, ami megakadályozza a Webshop akadálytalan működését és a vásárlást,
– bármilyen meghibásodás, bármely vételi eszközben a kommunikációs vonalakon,
– bármely nem ajánlott vagy tértivevényes formában küldött levél – függetlenül attól, hogy papír vagy elektronikus formában érkezett – különösen bármely adat elvesztése,
– bármely szoftver nem megfelelő működése
– bármely programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményei.
A Kiadó továbbá nem vállal felelősséget a hibásan feltüntetett árért, a hibásan feltüntetett áron való ajánlattételt az Előfizető/fogyasztó nem fogadja el. Amennyiben elfogadja, azt a Kiadó mindenféle jogos igény mellett sem köteles teljesíteni. Hibásnak tekinthető az ár, amikor egy termékkel kapcsolatban feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A kereskedelmi gyakorlat megítélése során az olyan fogyasztó magatartását kell alapul venni, aki észszerűen tájékozottan, az adott helyzetben általában elvárható figyelmességgel és körültekintéssel jár el.
Záró rendelkezések
A Kiadónak nem áll rendelkezésére fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex.
A Kiadó fenntartja a jelen ÁSZF egyoldalú módosításának jogát, amelyet az Előfizető kifejezetten elfogad. Nem minősül a jelen ÁSZF módosításának az abban esetlegesen előforduló elütések, helyesírási hibák kijavítása, vagy a Kiadóra vonatkozó cégadatok módosítása és más adminisztrációs vagy a kötelezően alkalmazandó jogszabályok, jogszabályi rendelkezések változásából adódó módosítás/módosulás.
A jelen ÁSZF és/vagy az abban hivatkozott dokumentumok módosítását a Kiadó a módosulás hatálybalépését megelőzően – külön figyelemfelhívás mellett – nyilvánosságra hozza a Weboldalon és székhelyén nyomtatott formában.
A fentiek szerint javított vagy módosított ÁSZF közlése, továbbá azon módosított általános szerződési feltételek közlése, amely esetben a jogszabályi változás és/vagy hatósági aktus tette szükségessé a módosítást, az egyébként irányadó 15 napos határidőnél rövidebb is lehet.
A jelen ÁSZF-re és az az alapján létrejövő szerződésekre, illetve kötelmekre a magyar jog az irányadó.
számú melléklet
Szállítási díjak:
Magazin lapszámok, valamint könyvek vásárlása esetén:
Belföld:
Magyar Posta:
Postafiókra/postára kézbesítve: bruttó 990, – Ft
Házhozszállítás: bruttó 1.990, – Ft
Magyar Posta díjszabása: https://www.posta.hu/static/internet/download/PASZF_ASZF02_Termeklapok.pdf
GLS:
Házhozszállítás esetén: bruttó 2.480, – Ft
GLS díjszabása: https://ecsomag.hu/hu/arak
Külföld:
Magyar Posta
Házhozszállítás (az Európai Unió vámhatárán belüli és kívüli országok): bruttó 4.490, – Ft
Házhozszállítás (egyéb külföldi országok): bruttó 5.990, – Ft
Magyar Posta díjszabása: https://www.posta.hu/static/internet/download/PASZF_ASZF02_Termeklapok.pdf
Éves előfizetés vásárlása esetén:
Belföld:
A szállítási díj az Előfizetési díjban benne van.
Külföld:
A szállítási díj az Előfizetési díjban benne van.
számú melléklet
Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a(z) Kiadó hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén Ön a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő ……………………………, de legalább egy év.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a(z) Kiadó vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (e pont alkalmazásában a továbbiakban: termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Kivel szemben érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban együtt: gyártó) szemben gyakorolhatja.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Milyen bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése esetén?
Termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt.
A gyártó milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy – a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy – a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy – a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívom figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt a vállalkozással szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti. (Ha a vállalkozás jogszabály, szerződés vagy egyoldalú jognyilatkozat alapján jótállásra köteles, az alábbi 3. pont beillesztése is szükséges a tájékoztatóba:)
Jótállás
Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?
Ön hibás teljesítés esetén jogszabály és/vagy jótállást keletkeztető jognyilatkozat alapján (megfelelő aláhúzandó) jótállási igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Önt milyen jogok illetik meg, ha a jótállás jogszabályon alapul?
A kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek termékcsoportjainak megnevezéséről szóló miniszteri rendeletben meghatározott új, tartós fogyasztási cikk (a továbbiakban: fogyasztási cikk) esetén Ön a teljesítés hibája miatt az 1. pontban meghatározott jogait érvényesítheti, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló kormányrendeletben foglalt feltételekkel.
Önt milyen további jogosultságok illetik meg jogszabályon alapuló jótállás esetén?
Fogyasztási cikk esetében Ön a jótállási idő alatt elsősorban kijavítást igényelhet. Kicserélésnek van helye már az első javítási kísérletet követően, ha megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, és Ön másik igény teljesítését nem kéri. Ön akkor is kérheti a kicserélést, ha a kijavítási igény közlését követő harminc napon belül nem kerül sor a kijavításra. A kicserélési igényt az is megalapozza, ha a fogyasztási cikk a jótállási idő alatt három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, feltéve, hogy Ön nem kéri másik igény teljesítését. Ha az előbbi esetekben kicserélésre nincs lehetőség, akkor Ön a vételár visszatérítésére is igényt tarthat.
Ön milyen határidőn belül gyakorolhatja kötelező jótálláson alapuló jogait?
A jótállás időtartama fogyasztási cikkek esetén
a) 10 000 forinttól 250 000 forintig terjedő eladási ár esetén két év,
b) 250 000 forint feletti (250 001 forinttól kezdődő) eladási ár esetén három év.
Önt milyen jogok és milyen határidőben illetik meg, ha a jótállás önkéntes vállaláson alapul?
Önt a(z) … hibás teljesítése esetén a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban foglalt …………………..feltételekkel, ………… határidőn belül a(z) ………………….. jótállási jogok illetik meg. Milyen feltétellel érvényesíthetők a jótállási igények: A jótállásból eredő jogait Ön a rendelkezésére bocsátott jótállási jeggyel gyakorolhatja, a jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha Ön az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot bemutatja. A jótállási igény teljesítésének nem feltétele a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának visszaszolgáltatása.
Milyen további követelmények támaszthatóak a jótállási jogok gyakorlásának feltételéül?
Fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése vagy annak üzemben tartása érdekében támaszthatók speciális követelmények (például időszakos felülvizsgálat) a fogyasztóval szemben, feltéve, ha a megfelelő üzembe helyezés vagy üzemben tartás más módon nem biztosítható, és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a fogyasztó számára.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívom a figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Ha viszont Ön egy adott hiba miatt egyszer sikerrel érvényesítette hibás teljesítésből eredő igényét (például a vállalkozás kicserélte a terméket), ugyanezen hiba tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.
Amikor meglátogat egy webhelyet az tárolhat vagy lekérhet információkat a böngészőben, főként sütik formájában. Itt beállíthatja személyes cookie szolgáltatásokat.